26 marts 2006

Babytrøje

Inspireret af Bettinas babytrøje og det faktum, at jeg mangler en barselsgave, gik jeg i gang med:



Jeg må - med skam - indrømme, at den lille pige blev født i juli måned, så barselsgave er så meget sagt. Jeg lavede en strikkeprøve, brugte min nye strikkedims og fandt strikkefastheden. Så gik jeg igang med Knitware, som er et fantastisk program. For mig ville det være som at skyde gråspurve med kanoner at anskaffe DesignaKnit og som alternativ synes jeg, at Knitware er alletiders. Gratis demoversion kan downloades her.

Og her er så det foreløbige resultat:



Tovværk har jo så ligget næsten stille, men lidt har jeg fået lavet. Da jeg kun har én kontrastfarve, må jeg være lidt kreativ med farverne ind i mellem, men det gør det jo kun sjovere. Jeg er nødt til at holde pauser af og til, for garnet er ret hårdt ved mine fingre. Så langt er jeg nu:


Og så beklager jeg den dårlige billedkvalitet, men det er det bedste kameraet kan klare lige nu.

3 kommentarer:

  1. Jeg følger spændt med i Big Bette, jeg grubler stadig over, hvad, hvordan og ikke mindst hvornår jeg forstørrer den til str. 4-5 år.

    SvarSlet
  2. Hej Bettina!

    Du kan bare sige til, så kan vi forsøge os med Knitware.

    Jeg studsede nu noget, for det viste sig, at brystvidden str. 2 år er mindre end str. 1 år. Det fatter jeg ikke meget af, men fik et link til amerikanske standardmål og her var der også den forskel i str.

    Hilsen
    Mette G.

    SvarSlet
  3. Hej Mette,

    Tovværk ser godt ud! Du har travlt med så mange projekter! Men, du strikker dem færdig. Jeg?

    Jeg er nu i gang med en Debbie Bliss bolero jacket i Chunky Cashmerino. Den er dejligt at arbejde med. Jeg mangler armene og collar'en.

    SvarSlet