03 marts 2006

Montering

Lige så meget jeg elsker at strikke, hader jeg at montere. Jeg gider simpelthen ikke, synes at det tager alt for lang tid og at det er utroligt kedeligt. Det hænger nok lidt sammen med, at jeg samtidig er ret hysterisk med, at det skal se ordentligt og helt symmetrisk ud. Ikke noget med at sy et ærme i på må og få. Næh nej, her bliver der talt nøjagtigt ud, så begge sider af ærmet er syet nøjagtig ens på! Meget trættende at have det sådan.

Men trods det skulle weekend'en gerne komme til at stå i monteringens/kanternes tegn. Den lille sorte bolerojakke venter stadig på de hæklede kanter og denne er nu også klar til at blive syet sammen og få strikket kant på:


Karen - mens alt dette har stået på, er det ikke blevet til meget på Tovværk:

3 kommentarer:

  1. Jeg synes din togværk ser flot ud! Er det sådan at man strikke op af og tage en maske af gangen langst kanten? Jeg strikker sokker lige nu og arb. stadig på en rib trøje. Jeg har ikke begyndt på min cables endnu. Held og lykke med din sy-sammen-weekend!

    SvarSlet
  2. Tak Karen.

    Ja, den sidste m af den lyseblå strikkes sammen med en af de lilla masker. Smart måde. Jeg glæder mig til at komme videre på den.

    God arbejdslyst med sokker og rib trøje.

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  3. Jeg er efter mange og lange kampe med strikketøj og nål begyndt at hækle mine ting sammen. Jeg syntes at det bliver meget pænere og så går det også lidt hurtigere. God fornøjelse med monteringen - den bliver god når den er færdig:o)
    Kh. Helle

    SvarSlet