17 juli 2006

Hjemme igen

efter en uges herlig ferie med alle vores "unger" og en uge på skift hjemme og i sommerhus er det lykkedes mig at få taget billeder af lidt forskelligt:

1. del af Studio II er færdig:



og jeg er allerede godt på vej med 2. del.

På ferien startede jeg Rib Rab og må nu erkende, at jeg har nået strikningens sorte hul, som Yarn Harlot kalder det. Man strikker og strikker og VED, at man har strikket voldsomt mange omgange og alligevel kan det ikke ses, når man hiver målebåndet frem og forventer en 5-10 cm's forøgelse af stykket - hm, det må da pludselig vise sig:


Den ligner mest af alt en babyundertrøje lige nu, men når den bliver hevet i facon, kan modtageren vist godt "hældes" i den. Som 17-årig kan tøjet jo næsten ikke blive stramt nok.

Og så er jeg også gået i gang med Mystery Stole 2006 - og nu lykkedes det at få billede med:



Jeg begyndte i et rigtigt lækkert silke/uld garn, men det blev for tyndt, så nu bliver det i New Zealandsk lammeuld. Jeg kan ikke helt bestemme mig til, hvad jeg mener om det, men strikker da derudaf.

Et kig omkring i tasker, poser og diverse gemmer viser, at jeg har alt for mange ting i gang, så måske man skulle overveje at gøre som her - under 2. juli.

3 kommentarer:

  1. Hej Mette, velkommen tilbage fra ferie. Havde I en dejlig tur? Jeg er spændte på at se mystery stole. Studio ser fint ud. Jeg har den kort Studio på min liste. Jeg er næsten færdig med Tweedie. Mangler bare 1/2 arm og montering. Halsen er færdig og det var en sjovt øvelser i hækling og en smart måde at samler og lukker halsen på.

    SvarSlet
  2. Hej Karen

    Jo tak, en rigtig fin ferie. Jeg har lige set billerne fra ferien og det er godtnok en flot natur.

    Jeg prøver at uploade Mystery Stole igen i morgen.

    Godt gået med Tweedie - jeg har set på din blog, hvad strikketøj også kan bruges til. Smart :-)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  3. Ahem - det var ikke biller, jeg lige har kigget på, men billeder!!

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet