06 januar 2007

Lidt opdatering

Jeg har begået endnu et Forest Canopy Shoulder Shawl - langt navn for et sjal, der er så hurtigt at strikke. Det er i en noget farverig version, men jeg har en god veninde, som bare er vild med det, så hun har fået det med hjem i dag.

Mens jeg strikkede det, var jeg meget i tvivl om, om det blev for vildt i farverne, men jeg blev da helt glad for det, efter det var spændt ud og jeg kunne gå og beundre det :-)

Sjalet er igen strikket i 6-trådet strømpegarn.

Mht. Brug af dit garnlager så har det vist sig, at det faktisk giver plads for en masse planer. Min hjerne arbejder på højtryk med nye ideer - og så er det en rigtig god fornemmelse at se, at lageret svinder - lidt.


Jeg har længe gerne villet strikke Midwest Moonlight tørklædet og da nu strømpegarnet var fundet frem, blev det startet op. Da jeg strikker i det 6-trådede, er jeg lidt spændt på, hvor langt - eller rettere kort - tørklædet bliver. Her kommer den spæde start:

Sidst men bestemt ikke mindst har jeg vundet! Jeg deltog et par gange i julekonkurrencen her og dette nøgle fandt i dag vej til min postkasse. Tak for det Irene:

God weekend.

6 kommentarer:

  1. Hej Mette
    Du kan da bare det der med flotte sjaler. Jeg tør altså ikke de der engelske opskrifter endnu, tror jeg skal finde noget mere simpelt til at starte med ihvertfald, men dine sjaler er VILDT flotte.
    Kh Jane

    SvarSlet
  2. Your Forest Canopy Shawl is beautiful.

    SvarSlet
  3. Hej Jane!

    Du kan roligt kaste dig ud i det. Der er fine diagrammer til denne opskrift - og så er der jo hjælp at hente, hvis du skulle gå i stå:-)

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  4. Thank you Susan. This was my second Forest Canopy Shawl. A bit too colourful for me, but a very good friend of mine loves it so I gave it to her :-)

    I really enjoy the pattern - easy and a fast knit.

    Best,
    Mette

    SvarSlet
  5. Hej Mette,
    Flot sjal! Er det ikke utrolig hvordan en sjal kan forvandle fra et klump til noget flot efter en omgang blocking?! Jeg har også en Midwest Moonlight halstørklæde på pinde som er næsten færdig. Den er sjovt at strikke.
    Knus,
    Karen

    SvarSlet
  6. Hej Karen,

    ja, jeg kan simpelthen kigge på sådan et sjal om og om igen, når det ligger der til tørre. Det er fantastisk, hvad blocking kan gøre.

    Mit Midwest Moonlight er trævlet op igen :-( Jeg har ikke nok garn, så tørklædet ville blive for kort, men jeg går i gang igen på et tidspunkt, for det er da sjovt og nemt at strikke.

    Knus
    Mette

    SvarSlet