12 april 2007

Lige pludselig

som et lyn fra en klar himmel, blev jeg træt af at strikke rib. Jeg nåede dog at blive færdig med Japansk Rib II og den er skam også både monteret og taget i brug. OG den er næsten perfekt. Garnet er egentligt ikke ret meget tykkere end originalgarnet, men det er alligevel nok til, at den har fået lidt mere tyngde, hvilket gør en stor forskel.

Den vil blive brugt meget til vinter og jeg har samme garn i andre farver, så hvem ved, måske der kommer endnu en - om nogle måneder.

Planen var jo så, at jeg ville i gang med Slå Om. Jeg måtte snuppe en pind fra Tovværk med det resultat, at jeg fik en overvældende lyst til at gå i gang med den trøje igen. Jeg er skam startet på Slå Om, men den har ikke været rørt de sidste par dage. Til gengæld har jeg fået strikket en snoningsdel på det første ærme af Tovværk og er klar til at fortsætte med bagsiden af ærmet.

Denne weekend får vi besøg af en udvekslingselev fra Polen, så den står på tur til Vesterhavet. Det giver jo lidt kørsel og Tovværk er ved at være for stor til at blive slæbt med i bilen, så jeg måtte finde på noget andet.

Birch mønsteret har jeg været varm på længe. Kom også i gang med Kiri sjalet, men det var lige efter et par trekantede sjaler, så det blev aldrig færdigt. Egentligt ville jeg også hellere have det som tørklæde/stola og fandt også en opskrift på nettet. Af en eller anden grund har denne stola en meget lidt køn sammensyning/-strikning midt bag og jeg gik - uden at kigge nærmere på det - ud fra, at det var pga. at mønsteret ikke egnede sig til at blive strikket rektangulært. Så så jeg, at Anne havde lavet det fineste tørklæde uden videre besvær.

Da jeg jo vandt dejligt garn fra Frida, som jeg gerne vil lave et tørklæde af, var det oplagt at gå i gang med Birch mønsteret. Bevæbnet med ternet papir, diagram fra Kiri og en kop kaffe gik jeg så i gang i aftes. Og det var ganske, ganske simpelt. Da jeg var færdig med kaffen, var jeg også færdig med mønsteret:

6 kommentarer:

  1. Hej Mette

    Den ser lækker ud din japaner.

    Jeg har den også på pindene i en lyseblå farve. Men må indrømme at din faktisk ser lidt mere "varm" ud end min der ellers er lavet i originalgarnet.

    Hmmmm.....jeg kommer nok til at lave en mere til efteråret så :-)

    Kh Githa

    SvarSlet
  2. Tillykke med Japansk rib II - den ser ud til at være blevet rigtig god. Jeg er godt igang med Slå Om - kan godt lide ribben....
    Det er så skønt, når man bliver grebet, ikk?
    :-) Britt

    SvarSlet
  3. Hej Githa!

    Jeg synes, at min i originalgarnet blev for tynd/åben i det strikkede, så den faktisk heller ikke er videre varm. Min nye er til gengæld rigtig lækker uden at være for tyk, så jeg tror, at jeg kommer til at strikke i hvert fald en mere - til efteråret ;-)

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  4. Hej Britt!

    Jo for Søren, det er dejligt at blive grebet. Jeg skal også nok komme i gang med Slå Om igen, men lige pludselig havde jeg bare fået nok af at strikke rib. Det går nok over igen og så fortsætter jeg :-)

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  5. Jeg har faktisk købt noget alpaca fra Garbstudio, som jeg ville lave den næste udgave af den i, men det kan være det bliver Kauni istedet, nu hvor jeg har set din.

    Begge dele er i hvert fald billigere end Duo og det gør jo ikke ligefrem noget ;-)

    Jeg synes nemlig heller ikke jeg strikker rib i Duo så det bliver pænt. Det har jeg aldrig oplevet før heller...

    Kh Githa

    SvarSlet
  6. Hej Githa!

    Kauni er garanteret fint til den. Der er lige den der ekstra tyngde. Min rib var bestemt heller ikke noget at skrive hjem om og som dig, synes jeg heller ikke, at jeg plejer at have problemer.

    KH
    Mette

    SvarSlet