03 januar 2008

Første FO i 2008

Så nåede vi ind i 2008. Stille og roligt som vi plejer. For 10. år i træk mødtes vi med 2 andre familier - dvs. vore børn er nu alle ved at være mere eller mindre voksne. I hvert fald er de så gamle, at de vælger at holde Nytårsaften rundt omkring i landet og altså ikke sammen med os. Det er helt fint, men uha som er tiden gået hurtigt. Det føles som i går, at fædrene måtte ud og fyre nytårsskyts af mindst én gang i timen hele aftenen. De har ikke helt fundet ud af, at det ikke længere er nødvendigt, så vi havde fornøjelsen af at følge et par grå-/hvidhårede, midaldrende mænd springe ud på gaden og fyre skyts af med jævne mellemrum ;-)

Til gengæld er den ingen af vore i alt 8 unger (7 drenge og 1 pige), der overhovedet gider at bruge tid og penge på fyrværkeri i dag. Heldigvis.

Og så til noget helt andet. Jeg har meldt mig til Brug af dit garnlager 2008. Egne regler, så de er lidt lempeligere end sidste år ;-) Første FO i år er Lepidoptera pulsvarmere.


Jeg har lavet dem af rester af strømpegarn. De er lidt kortere end beskrevet i opskriften og de var dejligt hurtige at få færdige.

Næste FO skulle meget gerne blive Plissé. Da jeg var kommet 17 cm (skal være 22 cm) på det nederste stykke, løb jeg tør for garn. Jeg har hele tiden haft fornemmelsen af, at der ikke var garn nok, men løbelængden er jo god, så det er svært at bedømme. Jeg sendte en mail til Hanne Falkenberg i går og i dag ankom dette:

Så mon ikke jeg bliver færdig i løbet af weekend'en?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar