17 maj 2008

Super Karla - jeg er på den

Mens jeg strikkede første forstykke på Super Karla, var jeg godt klar over, det ville blive næsten ensfarvet. En del af min hjerne insisterede på, at garnet skulle have lov at bestemme - altså skulle det ene forstykke ende med at blive næsten ensfarvet og det andet mere lig ryggen, så måtte det blive sådan.

Nu sidder jeg så her og kæmper med mig selv. Jeg har det bedst med, at der er en vis form for system i tingene (når jeg strikker altså!). Når jeg strikker strømper (og det er ved at være lang tid siden) af det selvmønstrende garn, strikker jeg dem altid ens. Jeg fortsætter ikke bare, men finder den rigtige mønstersektion, inden jeg starter på strømpe nr. 2.

Hm, jeg må nok overgive mig og forsøge at få forstykke nr. 2 næsten ensfarvet også - men det får mig altså til at føle mig lidt hysterisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar