12 juni 2008

At hækle

er ikke noget, jeg gør så tit, men ind i mellem kommer ånden over mig. I fredags havde jeg hele dagen for mig selv i sommerhuset (åh fryd), så bevæbnet med kaffe, mp3 afspiller, opskrift, hæklenål af den gammeldags slags og bomuldsgarn fandt jeg ind i skyggen og gik i gang.

I løbet af et par uger skulle vores mellemste gerne springe ud som student og det er ikke nemt at finde det heeelt rigtige tøj i rødt, men nu kan hun så vælge, om hun vil pyntes op med dette:


Det mangler lige at blive vasket og spændt ud, men det er blevet rigtigt fint og sjovt var det at hækle.

Man skulle måske overveje ikke at høre alt for spændende lydbøger samtidig med, at hækleriet foregår. Da tørklædet (og lydbogen) var færdigt opdagede jeg, at jeg havde lavet en fejl. Den er ikke så nem at se på billedet, men det er påhæftningen af den røde blomst.


Men som min farmor altid sagde, så er det jo de små fejl, der gør ting til unika. Okay - i dette tilfælde kæmpede jeg længe med mig selv, før jeg gav min farmor ret. Jeg kan næsten ikke klare at vide, at fejlen er der, men jeg komme over det - tror jeg nok :-)

10 kommentarer:

  1. Hvor det er bare et sjovt tørklæde.
    Jeg kan ikke se fejlen..
    Tror da helt sikkert det er lige noget til en student..
    Flot er det!!!

    SvarSlet
  2. Hej Anja

    Tak :-) Jeg tror heller ikke, at man lægger mærke til den. Tørklædet er jo lidt "vildt" med alle de hængende blomster, så det går :-)

    SvarSlet
  3. Det betyder lykke gør det - sådan en lille fejl, som jeg slet ikke kan se. Rigtig fint til en student der snart springer ud.

    SvarSlet
  4. Hej Inge

    Sikken en herlig forklaring på en fejl i et strikketøj. Sådan vil jeg da glad tænke fremover, hvis der skulle komme en lille fejl. Jeg sidder da her og bliver helt glad for den lille fejl :-)

    Tusind tak for det.

    SvarSlet
  5. Wauv hvor er den flot, kunne jeg tænke mig at hækle til min datter i rosa nuancer, hvor har du købt opskriften! Kh Pia Olesen.
    piahustedolesen@hotmail.com

    SvarSlet
  6. Hej Pia

    Opskriften er i det nyeste nr. af Haandarbejdsbladet:

    http://www.haandarbejdsbladet.dk/

    Tørklædet ville være fint i mange forskellige farver :-)

    SvarSlet
  7. Smukt og jeg kan sagtens se en student i det! Må vi se det når det er blevet spændt ud?
    Held og lykke med den den kommende student.

    SvarSlet
  8. Hej Karina

    Tak :-) Jeg skal prøve at få taget et billede af tørklædet strakt ud.

    SvarSlet
  9. Nej, hvor er det bare soedt! Hvordan kan det vaere studinen ikke havde toerklaedet paa billedet? - oh, og tillykke med hende. Sikken et flot gennemsnit, og en rigtig flot slutkarakter ogsaa. :)

    SvarSlet
  10. Hej Tina

    Tak :-)

    Aftenen før den sidste eksamen gik der totalt tøjkrise i den, så vi måtte starte vaskemaskinen kl. sent om aftenen. Det planlagte tøj duede absolut (!) ikke. Hm, nerverne var på højkant, men det gik jo :-) Hun har nu brugt tørklædet siden, så helt spildt arbejde var det ikke.

    SvarSlet