01 november 2009

Det går HELT galt!

Jeg er mere eller mindre gået helt amok med at starte nye ting op. Forbrydertrøjen er dog helt færdig – monteret og vasket. Billede følger, når modellen er klar til at blive fotograferet!

Eftersom både Pyramide og Forbrydertrøje var helt færdige, syntes jeg jo godt, at jeg kunne begynde på noget nyt! Det gav mig så lidt hovedbrud, for jeg har flere kits liggende, som jeg gerne vil i gang med.

Jeg startede op på Rundstykke af Bente Geil. Efter de første omgange, som var ved at tage pippet fra mig, kører det derudaf nu. Hm, men jeg havde jo også Ballonkjolen af Karen Noe liggende i uld. Man kunne vel godt lige tage et par pinde på den også, ikke? Som tænkt så gjort! Mere følger om begge senere.

Min søster og jeg plejer hvert år at strikke med på Mystery Stole, men i år har Melanie ikke haft tid til at køre en KAL. Nu er det jo en gevaldigt hyggelig tradition, vi har fået indført, så i stedet er vi i år med på Wollklabauters KAL. Så stod jeg der og manglede noget garn ikke? Ergo kom denne i fredags:

IMG_0207Meget hurtig ekspedition fra impaZ (og læg lige mærke til de flotte sommerfugle!). Garnet var på tilbud og af hensyn til fragten, syntes jeg, at jeg var nødt til at købe lidt ekstra :-)

IMG_0208Lige godt 200 gr. af hver farve. Begge fed er vundet op (jeg skal hilse og sige, at der er rigtigt mange m i sådan et fed) og jeg er i gang med første Clue, som kom i går.

Det slutter desværre ikke her. På Webstrik blev der postet et link til en Moebius KAL i Zauberball. Jeg meldte mig til med det samme, men tog så lige et virkelighedschek og blev enig med mig selv om, at jeg hellere måtte vente med at starte på den. Opslagningen så lidt bøvlet ud, hvilket hjalp mig til at droppe den. Til morgen kom jeg så i tanke om Cat Bordhi og måtte da lige se hendes video om Moebius opslagning. DET skulle jeg nok ikke have gjort, for nu har jeg fundet Zauberball frem. Fordelen her er, at jeg jo allerede har garnet :-)

Nå, men jeg må hellere komme i gang med at strikke! God søndag.

7 kommentarer:

  1. Dét kan jeg lige genkende, har også lige starte 2 ting op, og er også blevet noget så fristet af disse 2 KAL's, huha huha....

    SvarSlet
  2. Uha det går vildt for sig i strikkehjørnet.

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig, rigtig hyggeligt :-) Spændende at følge det, der kommer ud af det :-)

    SvarSlet
  4. Nogle mennesker trives ved at have meget i gang jeg trives med at have en enkelt ting ad gangen, sådan er vi så forskellige men det forhindrer mig ikke i at have et stort garnlager og købe nyt og jeg nyder det. God arbejdslyst

    SvarSlet
  5. Tineke - dejligt, at jeg ikke er den eneste :-)

    Ulla - det kan du regne med ;-)

    Lene - det er hyggeligt lige nu, men jeg må nok hellere vente lidt, inden jeg starter endnu mere!

    Karin - hurra for forskelligheden! Bare man finder ud af, hvad man trives med, er det jo fint´:-)

    SvarSlet
  6. Næsten som hos mig. Jeg har gang i et topstykke og en Karen Noe model og indimellem er der julegave strik... Mette der er altså for lidt timer på et døgn :-)

    SvarSlet
  7. Godt at vi er flere Marianne :-) Og du har da helt ret - det er døgnets timer, den er gal med!

    SvarSlet