20 februar 2010

Fødselsdag

Mellemste er blev 21 somre gammel i går. Ufatteligt!!! Hun befinder sig i øjeblikket i Østrig, så det var oplagt med lidt lunt til ørerne:

IMG_0262 Den var lidt besværlig at fotografere, da jeg samtidig måtte holde godt fast i “dutten”.

Et stk. Skumfidus. Nederste del er man nødt til at strikke på lige pinde, da den ene pind skal snoes om sig selv. Jeg har for mange år siden givet alle mine lige pinde væk, så jeg måtte ud at investere. Føj for den da – de var helt umulige at strikke med! Det var ren pine. Utroligt, at man engang nærmest ikke strikkede på andet. Det var ren fryd at komme over på mine Addi pinde.

Ellers et sjovt og hurtigt lille projekt.

4 kommentarer:

  1. Ja er det ikke sjovt, hvad vi kunne holde ud engang :-) Jeg strikker heller ikke gerne på almindelige pinde!

    Skumfidus er sådan en fin model og den er rigtig god i de "noble" farver :-)

    Min yngste bliver 18 i år og jeg er ganske forfærdet over, hvor tiden dog er blevet af ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Lene - jeg tror helt ærligt, at hvis jeg havde strikket på de pinde i alle de år, jeg har strikket, så ville jeg have skader i dag. Det satte virkelig tingene på spidsen at skifte fra de pinde og så over til en Addi rundp. Hold da op!!

    Min yngste blev 19 i november og jeg forstår det simpelthen ikke. Tiden er fløjet afsted!

    SvarSlet
  3. Tillykke med mellemste. Ja det er svært at begribe, at ens små poder pludselig er blevet voksne, mens man blinkede med øjnene. Fin hue.
    Jeg har også helt skrottet de lige pinde, som ellers var med mig i mange år. Addi-pinde kender jeg ikke. Men jeg nyder foreløbig mine bambus-rundpinde, indtil jeg må investere i endnu bedre. Er det mon Addi?

    SvarSlet
  4. Tak Eva - ja, det føles i hvert fald som om man lige har vendt ryggen til et øjeblik og så er ungerne blevet voksne!

    Addi pindene er metalpinde men meget lette. Jeg har prøvet både bambus og træpinde, men jeg kan ikke få maskerne til at glide på dem, så jeg holder mig til metalpindene. Både min mor og min søster strikke på træpinde med stor fornøjelse, så man må nok bare prøve sig lidt frem.

    SvarSlet