23 januar 2011

For rigtigt mange år siden

da jeg for alvor fik øjnene op for først Vivian Høxbro og siden Hanne Falkenberg købte jeg Profil. Der var ikke så mange farver at vælge imellem, men det var heller ikke det, jeg gik mest op i. Det var de finurlige måder at strikke trøjer på, som lokkede mig helt vildt – og det gør det stadig. Profil blev strikket og hvor den endte, kan jeg simpelthen ikke huske.

Da så vinteren valgte at slå til ret tidligt på efteråret, fik jeg virkelig lyst til en trøje med rullekrave og jeg kom i tanke om Profil. Nu er der jo ikke så langt fra tanke til handling her, når det gælder opstart af nyt strikketøj, så der blev hurtigt fundet garn frem. Det er ikke en hurtig sag at strikke, men for nogle dage siden så den sådan ud:

IMG_0577

Hm, det billede siger egentligt ikke ret meget om hverken trøjen eller farverne, men det er ryggen og et ærme. Jeg er kommet noget længere nu, så et bedre billede skulle gerne snart kunne komme!

6 kommentarer:

  1. Det ser både spændende og lidt langsommeligt ud. Der er mange masker.

    SvarSlet
  2. Den ser rigtig spændende ud..det e rnogle gode farver du har brugt der..glæder mig til at se det færdige resultat..

    SvarSlet
  3. Den er jeg godt nok spændt på at se færdig - ser ud til at være fine farver - det, jeg nu kan se ;-)
    Minder mig om, at jeg har Hanne Falkenbergs Victoria på pindene - et eller andet sted ;-)

    SvarSlet
  4. Den er flot. Falkenberg og Høxbro kan bare det med opskrifter og farver.

    SvarSlet
  5. Der er rigtig mange masker i sådan et stykke strik, så det ser da ud til at du er nået ret så langt!
    Farverne er smukke!

    SvarSlet
  6. Hej Eva - der er på et tidspunkt seriøst mange masker på pinden!

    Hej Helvig - tak. Jeg er også ret spændt på at se den færdig. Det er ikke nemt at få en fornemmelse af den, så længe der stadig er strikkepind i den!

    Hej Lene - den Victoria må du da have fundet frem ;-)

    Hej Ulla - nemlig. Jeg kan stadig ind imellem lokkes til at købe et kit pga. teknikken, selvom jeg synes, at de er ved at være noget dyre. Godt, at vi også har Geilsk og Rasmilla :-)

    Hej - nemlig, der er rigtigt mange masker. Tror, at jeg på et tidspunkt havde over 400 m på pinden. Det valgte jeg ikke at tænke på, for så tror jeg godt nok, at jeg var gået lidt i stå :-)

    SvarSlet