16 december 2011

Jeg var egentlig ikke

overvældende begejstret for tunikaen. Den er strikket med 3 tråde Supersoft fra lageret og allerede mens jeg strikkede den, var jeg klar over, at den blev lige tyk nok. Lidt stiv i det. Faktisk står den lidt som et telt, når jeg har den på. Desuden er halsen meget, meget vid, så den hænger nærmest alleryderst på skuldrene.

MEN for 14 dage “faldt” jeg over dette halsrør, der simpelthen passer perfekt i farven, så det endte med, at jeg gik i tunika m. halsrør en hel weekend (nogen havde spildt cola på min poncho, så den står nu i kø til en tur i vaskemaskinen) og blev rigtig glad for at bruge den.

Selvom jeg HAVDE bestemt mig for ikke at starte på nyt, så måtte jeg altså lige kaste mig over en tunika mere. Mens jeg strikkede den første, spekulerede jeg flere gange på, om jeg skulle starte forfra med 2 tråde Shetlandsuld fra BC Garn i stedet. Det har jeg så gjort denne gang og det ser ud til at blive meget bedre.

Nu havde jeg så travlt med at komme i gang, at jeg ikke fik vasket Shetlandsulden først, så jeg er da lidt spændt på resultatet.

Denne gang har jeg også valgt at strikke rundt, så jeg er sluppet for en masse vrangpinde og det har da sat farten noget op. Faktisk er jeg i gang med første ærme og da ærmerne er meget korte, tager det ikke lang tid. Halsen har jeg også lavet om, så den ikke bliver så vid.

IMG_0040

Billedet er taget for flere dage siden. Farven er Stonewashed – den er blå ikke grå. OG så er juledugen i brug igen!

Google Reader står på 1000+, så jeg er langt, langt bagud med at læse blogs, men om ikke andet, når jeg det forhåbentligt i løbet af julen!

2 kommentarer:

  1. Den bliver flot og sikkert god i 2 tråde shetlandsuld. Du har helt ret i, at 3 tråde supersoft er lige stift nok. I dobbelt shetlandsuld, bliver den blødere og mere let i udtrykket.
    Glæder mig til at se den færdig.
    Jeg kan iøvrigt godt forstå, at du strikker rundt, jeg hader også vrangpinde og strækker mig vidt for at undgå dem.

    SvarSlet
  2. Den virker rigtig fin i Shetlandsulden. Lige nu ligger den og tørrer.

    SvarSlet