28 september 2012

Da jeg nu HAVDE

aftalt med mig selv, at det var ok at starte to nye stk. strikketøj op, var jeg jo nærmest nødt til at finde på noget andet efter, at Chaleur var blevet opgivet.

Valget var ikke svært, for ønskerne står i kø lige nu:

IMG_0109.JPG (2)

Det her er starten på endnu en Karen Noe model – nemlig Bluse med stregeffekt. Men der er sket det mærkelige, at jeg nu er totalt strikkemonogam mht. Afrodite. Og det giver da resultat. Er i gang med ærmestykker + forstykke. Meget vrang! Men jeg klør på og heldigvis er der da rib på midterstykket ;-)

Desuden er jeg småstresset på den gode måde. Har simpelthen så mange lydbøger, der lokker. Sjovt som der i perioder ikke er noget som helst, der interesserer (og det gælder sådan set både strik og bøger) og pludselig er der så en virkelig lang kø, man næsten ikke kan vente med at komme i gang med.

Valget var nu ikke videre svært. Denne er ventet med længsel og jeg “læser” om kap med mellemste – dvs. hun læser og jeg hører lydbog!

Rigtig god weekend!

16 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på at den bliver flot. Har lige kigget på modellen og den ser spændende ud. Jeg kender godt det der med flere igangværende projekter, men det har jeg det fint med nu. God idé med lydbøger så slår man to fluer med et smæk som man siger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annelise - jeg elsker lydbøger. Jeg lytter til næsten alt, hvad jeg laver. Vasketøj er noget sjovere med en god historie i ørerne ;-)

      Slet
  2. Jeg kender også det med de forskellige perioder; nogle med ideer i overflod, andre med lavvande i "ideboksen".

    Kan absolut bedst lide når ideer og projekter vælter ind og optager samtlige pinde :-) Men mærkeligt nok er jeg også lige pt strikkemonogam.......et næsten ukendt fænomen her i huset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lea - ja, det er virkeligt underligt, men jeg er helt enig. Vil også helst have ideer i kø!

      Slet
  3. Jeg tror at den bliver vildt flot i hvid. Det er en fin bluse med enkel effekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - jeg har længe gerne villet have en hvid bluse, så nu skal det være og modellen er jeg ret varm på, så......

      Slet
  4. Sådan har jeg det også.. der ligger en stor stabel bøger inde på mit sengebord men jeg får ikke rigtig læst noget af betydning og jeg har en liste så lang med strikkeprojekter, som jeg gerne ville kaste mig over, men jeg får ikke rigtig færdiggjort noget som helst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe - uha, som jeg kender det, men ind i mellem rykker det så heldigvis!

      Slet
  5. Ja sådan kommer projekter også til mig - enten eller :))
    Hvor er den skøn Karen Noes model, det kunne da godt være den skulle på min ønskeliste :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - også her. Det er virkeligt enten eller, så det er da skønt, at mulighederne er blevet så mange med internettet :-)

      Slet
  6. Godt valg, det er en skøn bluse, Karen Noe laver nogle lækre ting. Den bliver flot i hvid tror jeg. God fornøjelse med lydbogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - Karen Noe laver nogle rigtigt lækre ting og nu kan man jo få hendes opskrifter uden garn, så :-) Lydbogen er jeg godt i gang med og det tegner til at blive en rigtig god oplevelse!

      Slet
  7. Stregeffekt er flot . Det bliver spændende at se den færdig :o)
    Bogen står også på min 'ønskeliste', men jeg må vist have læst Giganternes fald først. Elsker Ken Folletts episke romaner.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona Elisabeth - jeg bliver altid tiltrukket af retriller med streger i. Er også ret vild med Marianne Isagers Sukkertrøje ;-)

      Du er NØDT til at læse begge bøgerne. Giganternes Fald slugte jeg. Der er meget politik og fakta om den russiske revolution og 1. verdenskrig, men det synes jeg var prikken over i'et. Nu er jeg så ved at nærme mig 2. verdenskrig og jeg er "fanget" igen ;-)

      Slet
  8. Det hjælper nemlig at blive monogam mht strikketøj- så får man noget fra hånden. Førhen havde jeg altid kun et stirkketøj men efter jeg har fået barnebarn har jeg det meste af tiden også et lille strikketøj jeg kan have i min lille dametaske, hvor der er et par små spiralsokker- en lille kjole eller en lille uldundertrøje. Det er nu meget hyggeligt, men jeg stresser nemlig hvis jeg har flere ting i gang på een gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin - du har helt ret, men uha hvor er det sommetider svært ;-)

      Slet