27 maj 2013

Jamen

Hvor bliver tiden af? Sidste indlæg herfra var den 7. maj – det er jo snart en måned siden, så det må jeg hellere få rettet op på.

Det vildeste, der er sket siden sidst, er en 2-dages tur til hovedstaden med indlagt koncert med Bruce Springsteen. Og ja, lyden er dårlig i Parken, men den herre er jo en erfaren én af slagsen, så han kan starte en fest alligevel – og det gjorde han. Så meget, at min veninde (som ikke havde oplevet ham før) bagefter meddelte, at der lige var hendes 3 fødsler, men så kom den her oplevelse altså også ind på en klar 4. plads :-)

Der bliver skam strikket og denne har sådan set været færdig længe:

IMG_0179

Fakta:  
Mønster: Anette Danielsen Nr. 26
Garn: 530 gr. (inkl. knapper) Supersoft fra lager – Marianne Svit
Pind: Iflg. opskrift
Ændringer: Jeg har strikket den kortere. Ville have været rart med målskitser. Den blev en anelse kortere, end jeg gerne ville have haft den, men det går. Skulle jeg strikke den igen, ville den blive lidt længere – og det kan sagtens være, at den bliver strikket igen.
Hit or sh*t?: Helt klart et hit.

Knapperne var lidt et problem. Der er ikke det store udvalg her i byen, så jeg endte med disse:

IMG_0180

21 kommentarer:

  1. sikke en sød cardigan :-)

    og ja det må da sørme da have været en oplevelse :-)

    SvarSlet
  2. Super flot og sikke en skøn farve du har valgt til trøjen. Godt det var en god oplevelse at være en tur i parken

    SvarSlet
  3. Din cardigan er blevet utrolig flot - jeg ville ønske at jeg var bedre venner med Annette Danielsens opskrifter, men jeg kan simpelthen ikke holde dem ud - der er ALT for mange ord!!! Men efter at have set din udgave af nr 26, så føler jeg mig MEGET fristet til at prøve kræfter med hendes design igen. Og Bruce Springsteen? Jeg er bare så vild med hans musik og nu også lidt (læs: MEGET) misundlig på din oplevelse ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen - helt enig. Der er rigtigt mange ord i Anette Danielsens opskrifter. Jeg er meget bedre til diagrammer. Denne opskrift er ikke så slem - det er mest diagram. Med KnitCompanion på iPad er det også nemt at følge en opskrift med mange ord, så .... :-)

      Jamen altså - Bruce Springsteen kan altså bare levere varen :-)

      Slet
  4. Rigtig lækker cardigan - skøn og sart farve!
    Bruce kan altså bare det der, jeg har ikke selv oplevet ham men rygtet siger at han også er god til koncerter :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - BS er bare fantastisk god til koncerter. Har set ham 2 gange og han overgås kun af Freddie Mercury ;-)

      Slet
  5. BS der har jeg kun en sang jeg er vild med og det er den fra 80'erne af. Born in the USA.... Men under alle andre at hører ham. Koncerter er så skøn en oplevelse uanset.

    Hvor er nr. 26 bare flot. Det er nogle flotte snoninger og en fin skød, synes jeg.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - jeg hører faktisk ikke ret meget BS, men det betyder ikke noget, for han er simpelthen så god live :-)

      Slet
  6. Skøn cardigan ! Jeg er vild med den rosa. Den klæder modellen rigtig godt, synes jeg.

    SvarSlet
  7. Skøn skøn cardigan, den er bestemt også på min ønskeliste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille - du må i gang :-)

      Slet
  8. Dejligt med nogen ekstraordinære oplevelser engang imellem. Lækker trøje, jeg er vild med AD's design, men får faktisk intet strikket pt. Får heller ikke lavet indlæg, men mon det ikke lige pludselig vender igen.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla - jeg får heller ikke strikket vildt meget lige nu. Det må være de lyse aftener!

      Slet
  9. Det er bare så flot en model !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - det er det helt sikkert!

      Slet
  10. Den er vildt flot, uanset længde. Den kunne jeg også kaste mig over. Synes bare den der hængte i forretningen var noget stiv i det. Den var strikket på p. 3½ med 2 tråde Tvinni. Din ser dog ikke stiv ud, så måske man alligevel skulle overveje den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - iflg. opskriften skal den strikkes på p 4 og det gjorde jeg også, men den er stadig en anelse stiv i det. Jeg overvejer en strikkeprøve med en tråd Blackhill uld og en tråd alpakka :-)

      Slet