22 september 2014

Helt tilbage i juli

kæmpede jeg (ikke fordi, at den var kedelig at strikke, men fordi Fanatrøjen så gerne ville startes op) for at få denne strikket færdig. Den blev skam færdig og er allerede godt brugt.

Den er lun, let og noget så blød, så på småkølige aftener er den blevet hevet frem. Der måtte lidt kreativitet til for at vise både for- og bagside af trøjen:

IMG_0189

Fakta:

  • Mønster: “Bred bluse med smalle ærmer” fra Hendes Verden
  • Garn: 357 gr. garn fra Garnudsalg.dk. Det er et blandingsgarn, der blev købt på tilbud for længe siden. Planen var, at det skulle farves, men den råhvide passer fint.
  • Pind: 4 og 4½ mm.
  • Ændringer: Ikke det store. Jeg strikkede ærmerne direkte på i stedet for at strikke dem separat og så sy dem på. 
  • Hit or sh*t: Er allerede et hit.

8 kommentarer:

  1. Ja, det er ikke nemt med alle de fristelser 😉
    Den ser nu rigtig dejlig ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt - nej, det er det bestemt ikke :-)

      Slet
  2. Den er da også skøn og den råhvide passer jo til alt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - det blev jeg også enig med mig selv om :-)

      Slet
  3. Den model kender jeg ;o) - og når man først har fået den på, er den ikke til at få af igen ;oD . Rigtig sød bluse - også i råhvid. Har du strikket i uld eller cotton wool ? jeg må lige snakke med dig om din Fana trøje - jeg kredser om at få startet en op. Ender måske med at købe garn til den den 4. okt - hvis ikke jeg i stedet lander på Setesdal. :o) lige nu peger barometeret på Fana..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - hov, jeg havde skrevet et svar, men det er åbenbart ikke blevet udgivet :-( Jeg har strikket i et blandingsgarn fra Garnudsalg. Uld, alpakke, viscose - måske?

      Slet
  4. Nu har jeg jo set Monas live og det er en rigtig fin trøje - flot i råhvid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - det er nemlig en rigtig fin trøje :-)

      Slet