09 februar 2017

Der bliver en lille pause

i strikningen af Rummelig. Jeg har fået en forsigtig forespørgsel på blebukser. Jeg strikkede to par til en lille ny verdensborger (pige) i august. De har været brugt flittigt, da det åbenbart er et hit med blebukser udenpå strømpebukser. Når nu jeg ved, hvor meget de første par er blevet brugt, så strikker jeg gerne lidt flere. Jeg gider bare ikke strikke de samme igen, så jeg måtte kigge mig lidt omkring. Valget faldt på vendestrik.


Bog:
Jeg er færdig med Death by Cashmere. Den ryger i kategorien "Hyggelæsning". Den er første bind i en serie og jeg får nu nok læst flere af dem, bare ikke lige nu. I stedet er jeg nu i gang med Sleeper´s Castle af Barbara Erskine. Hendes første bøger slugte jeg, så kom der en periode, hvor jeg ikke var videre imponeret. Denne nærmer sig stilen fra de første bøger og det er bestemt et plus.



Strik:
Rummelig er godt på vej. Første ærme er færdigt og andet startet op. Nu kommer jeg så til at veksle lidt med vendebukserne fra Vendestrik bukser.

Jeg er langt, langt bagud med at få læst blogs. Det skal der gøres noget ved, for jeg hygger mig med de blogs. Det bliver ikke denne weekend, for jeg pakker nogle ekstra uldtrøjer og drager i sommerhus med en veninde. Det betyder: hygge, god mad, lidt rødvin, bukser med elastik i taljen, morgenhår hele dagen, masser af strik, gåture og ingen internet.

God weekend.

12 kommentarer:

  1. Rigtig god weekend! Det program er bare toppen😃
    Jeg tager på weekend med Gobelin broderi på refugiet... en anden udgave af afkobling fra hverdagen😇

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - rigtig god fornøjelse med Gobelin broderi. Lyder også hyggeligt!

      Slet
  2. Ja, sjovt med de blebukser, nu hedder de bloomers, og er et hit :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sigrid - nåh, smart at kalde dem noget nyt. Synes nu også, at bloomers lyder mere moderne end blebukser :-)

      Slet
  3. Ih Mette - troede et øjeblik, at nu ville du også holde pause fra bloggen. Det er så træls at der er blevet så stille herinde - vi mangler jo den store inspiration og netværk, der var før. Rummelig løber ingen steder - det er en supergod ide med de små bukser. Og du har jo nok lidt lager at tage af ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej for den Mona - jeg har det ligesom dig. Finder så meget inspiration og glæde i at læse blogs. Hm, måtte lige købe en anelse garn til de bowser!

      Slet
  4. Åhhh det lyder mega hyggeligt

    SvarSlet
  5. Håber du fik et dejligt pusterum, Mette - planen lyder bestemt brugbar :-) Dejligt med lidt småprojekter indimellem og skønt med strik, der bliver værdsat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - det gjorde jeg. Og en masse frisk luft. Nogle fik deres ungpigekulør igen :-) Og strikket blev der også :-)

      Slet
  6. Skønt med en somerhustur - det er lutter energi...sikker på både strikke- og snakketøjet blev luftet :-)
    Skønt med blogs - men jeg var også kommet bagud i en travl hverdag...men nu er jeg tilbage ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilli - ja for Søren. Sådan en weekend giver masser af energi og glæde :-)

      Slet