31 maj 2017

For syv sytten

det er da vist - forlængst - oppe over med en opdatering her. Jeg når lige at synes, at en uge starter - og så er det allerede weekend igen. Tiden flyver, så her kommer en lidt gammel status:

Strik:
Den islandsle trøje til min svigerdatter har været færdig et godt stykke tid. Den er også prøvet på og passer perfekt. Nu er vi så kommet til, at den skal vaskes. Havde den været til mig, var den kommet i vaskemaskinen (på håndvaskeprogram) uden tøven, men nu er jeg lige en anelse usikker. Der skulle jo nødigt ske noget med den.

På trods af mine bange anelser har den faktisk været en fornøjelse at strikke. Det eneste tidspunkt, jeg fik sved på panden, var, da jeg skulle sy maskesting under ærmerne. Det foregik godt nok med meget blid hånd. Jeg ville gerne have haft en uldtråd med, men jeg havde ikke lige en, der passede i farven. Ja, ja, jeg ved det godt. Jeg har MEGET garn, men altså ikke lige i den farve. Hm, man skulle måske………?

Lige nu forsøger jeg at komme et stykke vej på nogle af de trøjer, jeg har gang i. Der er mange i kø, så det er nok et spørgsmål, om jeg kan holde mig på dydens smalle sti.

Bøger:

Uha, her kan jeg da godt komme lidt på glatis, for jeg har læst en del, men mon ikke det er disse:
1. Den sidste bog om Oxen - stadig godt underholdt.
2. Lessons in Heartbreak af Cathy Kelly. Den valgte jeg i håbet om, at den var mere i retning af Rosamund Pilcher og Maeve Binchy og mindre i chick lit retningen. Og den var slet ikke så ringe endda :-)
3. Arven af Kathrine Webb. Den valgte jeg af samme grund som Cathy Kelly og den var bestemt heller ikke ringe.
4. Nu har jeg skiftet spor igen. Jeg er vild med Ringenes Herre og Game of Thrones, så da The Wheel of Time serien blev anbefalet, sprang jeg på den. Jeg er i gang med første bog ud af 14(!) og er vældigt underholdt. Det bliver så nok ikke til 14 bøger i træk, men hen ad vejen...

Rigtig god Pinse.

8 kommentarer:

  1. hej Mette,
    hos mig ville ryge i vaskemaskinen. Kan den ikke tåle det, så er det ærgerligt. Men hvis du vil være på den sikre side, kunne du jo lave en lille strikkeprøve og vaske den :-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika - det ville den normalt også her (og det ender det nok også med). Jeg er bare en anelse bekymret fordi, at min svigerdatter selv har hjembragt garnet fra Island :-)

      Slet
  2. Den er bare blevet super flot. Og dine forbehold med pladegarnet blev vist gjort til skamme. ;o) . Den er jo helt perfekt. Pladegarn er faktisk utroligt stærkt, når det først er strikket - så ingen grund til bekymring mht. vask. Mønsteret er flot også. Hører du lydbøger? hvis du falder over nogle i ereolen, må du gerne tippe. Jeg når aldrig at læse mere, men hører gerne bog, når jeg kører. Og nu vil jeg også lige blogge en gammel sag - har ikke fået lavet indlæg siden Saltum, og det er længe i min verden. lidt synd, at alle er gået på Insta - det bliver så flygtigt.
    Så nu glæder jeg mig til at se strømmen af færdige produkter fra din hånd ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - ja for den. Det gik som en leg med det pladegarn. Selv da jeg gik i gang med mønsterstrik, var der ingen problemer.

      Jeg hører altid lydbøger. Har ikke læst en bog i mange år efterhånden. Jeg får mange gode tip på bogblogger.dk. Værd at besøge :-)

      Ja, jeg har konto på Instagram, men jeg er så godt som aldrig inde at kigge. Synes også, at det er for "tyndt".

      Slet
  3. Ja, tiden render også af med mig i øjeblikket!
    Flot trøje. Jeg bruger også vaskemaskinen, men da jeg altid laver strikkeprøve er garnet testet på forhånd.
    Jeg har ikke "lært" at bruge lydbøger. Læser sjældent efter min stressperiode.. savner det, men kan ikke samle mig om bøger... Kun små letlæste bøger er smuttet forbi.
    Planen er at jeg skal prøve lydbøger... jeg skal bare lige tage mig sammen!
    Enig om Insta, savner mere liv bag billederne. Godt som postkort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - jeg har en lille strikkeprøve liggende, så jeg tror, at den lige bliver testvasket.

      Du har helt ret. Man skal lære at høre lydbøger. Man skal lige vænne sig til at koncentrere sig en anelse - og så sker det alligevel stadig, at jeg pludselig opdager, at jeg ikke har hørt efter :-)

      Slet
  4. Åh hvor er den flot, Mette - simpelthen så fine farver ☺ Jeg kan godt forstå din tøven lige i dette tilfælde - jeg tror jeg ville tage mig sammen og få den vasket i hånden og så centrifugere den let i maskinen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - tak :-) Farverne har hun selv valgt og de er blevet rigtigt gode sammen. Hm, ja måske skulle jeg bare vaske den i hånden?!? Er da godt nok i tvivl :-)

      Slet