02 februar 2015

Det blev en grå uge

hvad strikketøj angik. Den grå trøje blev nemlig fundet frem igen og kom med, da jeg sidste lørdag drog i strikkeklub. Selvom snakken gik lystigt fik jeg også gang i strikkepindene – bare for senere lørdag aften at opdage, at jeg havde strikket på for tynde pinde. Om igen! Det er forhåbentligt ikke ved at blive en vane.

Så sidste uge var jeg – for anden uge i træk – en anelse under tidspres. Mellemste havde nemlig meddelt, at jeg ikke måtte overrække den grå uden, at hun var til stede.

Det var der en helt speciel grund til. Trøjen var faktisk til yngste, som meget længe har plaget sin mor om en Ninja Turtle trøje!?! Jeg har hele tiden nægtet at lave den, men til sidst kunne jeg ikke stå for ham. Så uden at han vidste det, gik jeg i gang. Jeg fik den endda prøvet på ham (inden Turtlen blev strikket på) uden, at han fik mistanke om, at den var til ham.

Fredag blev den overrakt til ham. Blev han glad for den? Det skal jeg da lige love for. Det var simpelthen det hele værd:

IMG_0463

Det her er det eneste billede, jeg fik, hvor han ikke står i en eller anden underlig positur.

Donatellos ansigt er intarsiastrikket. Tror, at jeg havde gang i 11 tråde på et tidspunkt. Konturer, navn m.m. er broderet på og det er tidskrævende.

Fakta:

  • Mønster: Jeg tog udgangspunkt i dette mønster og diagram til Turtlen fandt jeg her. Str. M.
  • Garn: 411 gr. strømpegarn fra Brugsen.
  • Pind: 3½ og 4½ mm.
  • Hit or sh*t: Heldigvis et kæmpehit.

Skulle der nu sidde en enkelt ungersvend og tænke: “Jah, sådan en kunne jeg også godt tænke mig”, så er det ikke nødvendigt at henvende sig her. Jeg gør det ALDRIG mere og ved nu, hvorfor jeg aldrig har strikket Kaffe Fassett, selvom jeg synes, at han har lavet mange fantastiske ting. Intarsia er ikke lige min kop te.

Efter 14 dage med en døgnrytme, der for det meste hed arbejde, strikke, sove, så er jeg lidt på herrens mark. I løbet af weekenden fik jeg startet 4 nye ting op og trævlet de 3 op igen. Der er simpelthen ikke noget, der lokker. Måske man skulle strikke lidt strømper?

14 kommentarer:

  1. Godt han fik en Turtleneck- trøje - skægt hvad der nogle gange ønskes...og enig med dig i det med Intersia...!!
    Håber du finder et spændende projekt ...du må gerne låne et par af mine, for jeg synes nok der er for mange ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilli - han er glad, så er mor også glad :-) Jeg leder stadig efter noget spændende at strikke!

      Slet
  2. Fantastisk selvdisciplin du har udvist .... og et flot resultat.
    Jeg vidste godt, hvorfor jeg ikke strikker intarsia... det er livet for kort til!
    Åh åh... det strikkelimbo kender jeg godt! Jeg har heldigvis noget lagerstrik liggende til at afhjælpe problemet! Og mindst 4 kasser med garn til "måske-projekter"!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - ja, nu er jeg i hvert fald også overbevist om, at intarsia bliver det aldrig. Nøj, hvor er det besværligt! Jeg har kigget alt igennem og leder stadig efter noget spændende!

      Slet
  3. Min søn ville elske den trøje, men jeg vil slet ikke vise ham din flotte,fede trøje, for det kommer aldrig til at ske her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - det kommer heller aldrig til at ske her igen ;-)

      Slet
  4. Superflot arbejde :) Jeg kender også en stor TMNT-fan, men han måtte nøjes med sokker, jeg ville simpelthen få et flip af at sidde og nørkle med så mange løse ender - respekt herfra :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - nævn endelig ikke sokker, for så ender jeg med en bestilling på dem også ;-) Jeg må indrømme, at jeg flippede et par gange undervejs!

      Slet
  5. Du kan da bare det der, hvor er den blevet fantastisk; jeg kan godt forstå, han er glad for den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - heldigvis blev han SÅ glad, at det var det hele værd :-)

      Slet
  6. Det er da til at forstå, hvorfor han blev henrykt. Hvor er den flot.

    SvarSlet
  7. Den Ninja trøje er da bare blevet for skøn ! Jeg kan da godt forstå hvis ungersvenden blev lykkelig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - og heldigvis for det ellers var han blev gjort arveløs ;-)

      Slet